Aktiviteter 2020

Här hittar du vårens planerade aktiviteter 2020
Skrivet av: kes

***Tisdagen den 25 februari, Jazz i Baljan kl 19.00 i Hördagården

Vi har den stora glädjen att välkomna det välkända Ljungbybandet Jazz i Baljan till Hördagården på deras Världsturné 2020. Orkestern startade i Ljungby 1972 och redan omkring 1980 började man på kulturnämndens initiativ göra sina Världsturnéer till olika orter i Ljungby kommun. Alltid med gratis inträde, tack vare samarbete med kommunens kultur & fritidsnämnd och de olika lokala föreningarna. Bandet spelar gärna evergreens som många gillar och känner igen. Ofta presenterade med humor och kopplingar till dagens verklighet. I orkestern ingår Inge Palm, tenorsax och klarinett, Kurt Lönn, trumpet, flügelhorn och sång, Kjell Persson piano, Bror Erik Ekegren, kontrabas samt Jens Flenner, trummor.

fri entré, kaffeservering

***Lördagen den 7 mars, Mr T and We! kl 18.00 i Hördagården

”Musik och berättelser genom 150 år” Insläpp från kl 18.00 Framträdandet börjar kl 19.00 Ett föreningsarrangemang, men tag gärna med dina vänner och bekanta! Alkoholfria drycker, öl, vin och snacks finns att köpa under kvällen. Mer musik i Hördagården! Vi är mycket glada att ge er bandet Mr T and We! Gruppen kommer till Hördagården med sitt framförande ”Musik & berättelser genom 150 år”.

Entré 100:-

Aktuellt: