Aktiviteter 2019

Här hittar du höstens planerade aktiviteter 2019
Skrivet av: kes

- Arbetsdagar 2019.

- Den 7 september är inplanerad. Det finns alltid saker att göra både ute och inne på dessa dagar, men det är också ett fint tillfälle att träffas, fika och prata. Alltid samling vid Hördagården kl 9.00.

- Besök i Ljungby kommunarkiv !

Onsdagen den 18 september kl 18.30, tingshuset med ingång från Storgatan 26. Vi tittar extra på arkivets skatter från Hörda och Berga, inte i guld och silver men väl i skrift, film och bild. Vad finns egentligen sen tidigare arkiverat med anknytning till vår by och Berga? Vad innehåller vårt eget spännande och växande "Hördaarkiv" ? Byns gemensamma minne att använda som källa för var och en som vill nu och i framtiden. Kort och gott ? vill ni se film, bilder och annat kul från Hörda med omnejd så kom till arkivet ! Gästartist: Krister Ljungberg med flygplansstol. Hoppas vi ses ! Anna-Lena Ljungberg

- Den 5 oktober är det vandring utmed Hördas fägata, återkommer med tid.

- Den 12 oktober är det dags för det populära våffelkaféet igen. Denna gången är det Micke Andersson och Krister Ljungberg som bakar. Öppet mellan 14.00 -- 17.00

Aktuellt:

Skrivet av: kes