Aktiviteter 2019

Här hittar du vårens och sommarens planerade aktiviteter 2019
Skrivet av: kes

- Arbetsdagar 2019.

För 2019 är 27/4, 11/5 och 7/9 inplanerade. Alla tre är lördagar. Det finns alltid saker att göra både ute och inne på dessa dagar, men det är också ett fint tillfälle att träffas, fika och prata. Alltid samling vid Hördagården kl 9.00.

- Torpvandring Den 19 maj kommer Sture Andersson att guida oss på en torpvandring i byns norra delar. Vi samlas kl 9.00 där Bladsvägen korsar fägatan. Vandringen går förbi Blads och vidare mot Hultet och Lindö. Stora delar av turen går att åka med bil, om man behöver det. Tag med egen fikakorg! Finns det intresse att gå till gränsstenen Salesten (som troligen sattes upp vid Lagaskifte!) efter vandringen, så gör Sture gärna det.

- Boka in den 15 juni i almanackan! Då blir det Swingjazzafton i Hördagården. Hördas Per Gamain-Nørgaard med bandet Halløjsenberg underhåller oss med pop och rock evergreens . Kl. 19 Inträde 100 kronor Dryck och snacks finns till försäljning. Ta gärna med dina goda vänner utanför föreningen! Välkomna!

Aktuellt:

Skrivet av: kes